sâmbătă, 27 aprilie 2013

Stifado de iepure

am descoperit cu mare plăcere carnea de iepure. este delicioasă. aşa că azi am pregătit un fel de mâncare grecesc.
 nu vă speriaţi nu e negru ca s-a ars ci de la vinul roşu din reţetă.
Ingrediente:
1 iepure (cca 1kg), 500g ceapa arpagic (eu am pus şi ceapă verde) o sticlă de vin roşu de masă (eu am avut demisec), 1.5 ml supă de legume (făcută proaspăt), cimbru, rozmarin, foi de dafin, ulei de măsline, sare şi piper.
Sos: 1 pahar de vin roşu, 45 g zahăr pudră, 100 oţet balsamic, 1 linguriţă de scorţişoară, rozmarin.

Se curăţă şi se porţionează iepurele.

Se pune să se rumenească în ulei de măsline încins. Când e rumenit se scoate carnea şi se adaugă ceapa.

După ce s-a înmuiat ceapa bine se adaugă carnea şi vinul (din care se păstrează o cană pentru sos)

Se lasă carnea la fiert 20 minute din momentul în care a început să fiarbă.
Apoi se toarnă supa, se pun foile de dafin, cimbru, rozmarinul, sarea şi piperul şi se lasă la foc mic 1 oră.
după ce a fiert se scoate carnea, ceapa şi ierburile.
Pentru sos se încălzeşte zahărul până se caramelizează, apoi se pune vinul şi oţetul (atenţie că o să bolborosească şi zahărul o să se întărească - se va înmuia încet) Se fierb circa 30 minute (până se îngroşă) Se adaugă peste sosul în care a fiert carnea şi se mai fierbe până scade bine. (încă 20 minute)
E l-am servit cu tiagliatelli, voi puteţi cu orice altceva.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu