duminică, 26 mai 2013

Tort meringue cu căpşuni

mi-era pofta de bezele, dar din cele bune, pufos-crocante nu prăfuite cum găseşti la magazin.
aşa că mi-am făcut singurică un tort meringue. si ca totul să fie şi mai gustos i-am adăgat o cremă de mascarpone cu multe, da multe căpşuni

ingrediente
1. Blat:  6 albuşuri, 300g zahăr, un praf de sare, 180 g amestec de alune (migdale, fistic alune de pădure)
2. Crema: 500g mascarpone, 250g frişcă, 2 linguri de zahăr, un plic de zahăr vanilat. 1kg căpşuni.

se bat albuşurile cu puţină sare până se întăresc. Se adaugă zahărul treptat şi se bate până ce albuşul devine lucios, ţepos şi dacă întorci castronul nu cade.

Acum e momentul să puneţi alunele prăjite şi măcinate. eu am lăsat şi câteva întregi.
Aşezaţi în 2 tăvi de tort tapetate cu hârtie de copt.
 Coaceţi la foc mic circa o oră. verificaţi dacă s-a îngălbenit. lăsaţi să se răcească în cuptor
Crema:
bateşi frişca cu zahărul şi adăugaţi mascarpone.
Puneţi jumătate de cremă pe blat si apoi jumătate din căpşuni tăiate jumătaţi sau chiar întregi.
aşezaţi al doilea blat şi apoi restul de crema şi de căpşuni.
Ornaţi cu fistic şi mentă.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu