sâmbătă, 15 septembrie 2012

Tort de mere marmorat cu ciocolată

Mâine e ziua mea.....YEYYYYYYY, La mulţi ani mie.
Nu-i aşa că meritam un tort deosebit?
Ei bine nu.
Familia mi-a cerut un tort super simplu pe care îl fac mereu, pe care îl ştiu pe de rost şi pe care îl fac ochiometric, deci fără reţetă şi cântar - celebrul tort de mere cu care mama ne umplea aproape toate sâmbetele, până a descoperit nu mai puţin celebră la mine în cartier: Prăjitura cu miere de albine, dar asta cu altă ocazie.
Eu totuşi vroiam ceva deosebit de ziua mea aşa că măcar decorul să fie altceva şi mai pe net, mai pe reviste, am ales să învelesc tortul în ciocolată.
Uite ce a ieşit:




Dacă vă place să trecem la treabă:
Ingrediente: 
1. Blat: 5 ouă, o cană cu zahăr (175g -am cântărit special pentru blog), o cană de făină (100g), un plic de praf de copt, un praf de sare.
2. Compoziţia de mere: 1,5 kg mere medii, 100g zahăr, 50g unt, 100g gem de caise,
3. Decor: 300g ciocolată albă, 300g ciocolată cu lapte sau neagră, 200ml ulei vegetal.

1. Compoziţia de mere
Începem prin a aşeza merele în cratiţă ca să vedem precis de câte avem nevoie.
Alegeţi o cratiţă emailată.
Turnaţi 100g de zahăr în cratiţă având grijă să-l împrăştiaţi pe toată suprafaţa. Cum spuneam la început eu nu pun după cântar, am grijă să fie un start de zahăr pe toată suprafaţa şi un pic în plus pentru ca blatul să fie bine însiropat. Zahărul îl ardeţi pe aragaz acoperind cu grijă şi marginile cratiţei.

Curăţaţi merele de coajă şi cotor şi aşezaţi-le în cratiţă. O să auziţi un pârâit de la zahărul ars.
Umpleţi fiecare măr cu câte o linguriţă de gem de caise şi puneţi şi untul felii.
Daţi la cuptor pentru 45 minute la 180grade (foc potrivit)

2. Blatul
Separaţi gălbenuşurile de albuş. Frecaţi gălbenuşurile cu zahărul, adăugaţi făina în ploaie apoi praful de copt. La sfârşit adăugaţi albuşurile bătute spumă cu puţină sare. Amestecaţi încet cu telul. Turnaţi blatul peste mere. şi daţi la cuptor pentru 30 minute (verificaţi cu scobitoarea)

După ce scoateţi tortul din cuptor cu un cuţit dezlipiţi marginile, puneţi platoul pe cratiţă şi cu mare grijă răsturnaţi. Lăsaţi aşa să se răcească.

 După ce s-a răcit ridicaţi încet cratiţa. Daţi tortul la frigider.
3. Decor.
Topiţi în bain-marie ciocolata albă şi cea cu lapte. Dacă nu e destul de fluidă adăugaţi ulei.
Pe o planşetă mare întindeţi hârtie de copt.
Cu o lingură aşezaţi ciocolata neagră pe hârtie şi apoi nivelaţi. Cercurile ar trebui să aibă în jur de 10 cm diametru. Faceţi aşa până rămâneţi fără spaţiu pe hârtie. Aveţi nevoie de circa 20 de bucăţi de ciocolată marmorată.

Cu o altă lingură turnați pe margini ciocolata albă.

Cu vârful unui cuţit "tăiaţi" ciocolata.
Lăsaţi să se usuce foarte bine. (Eu am lăsat peste noapte)
Cu un cuţit înmuiat în apă caldă tăiaţi o margine de ciocolată, dezlipiţi cu grijă bucăţile de ciocolată ungeţi cu puţină ciocolată topită şi apoi lipiţi de marginea tortului.

La următorul nivel nu mai e nevoie să tăiaţi marginea, pur şi simplu le înfigeți în tort la circa 2 cm de margine.
Continuaţi până epuizaţi spaţiul şi ciocolata.













Un comentariu: