sâmbătă, 26 aprilie 2014

Aigo buido avec croutes - Supă de usturoi cu pâine coapta şi parmezan

Bun, săptămâna 2 şi reţetele 4 şi 5 din cartea Juliei Child. Experimentul mă atrage ca vrejul de fasole pe Jack.
stiu, aigo buido sună mult mai delicios decât supa de usturoi, dar credeţi-mă că nu e doar delicioasă e o delicatesă cum nu am crezut că va ieşi având în vedere cât de puţine ingrediente are. eram convinsă că va fi un mare fâs, dar nu numai că am mâncat 2 castroane dar şi soţul şi copilul au fost încântaţi de rezultat, aşă că nu vă lăsaţi influneţaţi de lista ingredientelor care sunt atât de puţine şi încercaţi supa de usturoi.

16 căţei de usturoi uscat necurăţaţi.
Se pune o cană de apă la fiert. când clocoteşte se aruncă usturoiul şi se lasă 30 de secunde. se scurge şi se curăţă usturoiul.
1,5l apă fierbinte, o linguriţă de sare, piper după gust, 2 cuişoare, un sfert de linguriţă de cimbru uscat, o frunză de dafin mică, 4 tulpini de pătrunjel verde tocat, 3 linguri de ulei de măsline. in reţete mai trebuia un sfert de linguriţă de salvie, dar eu nici nu am avut şi nici nu e un condiment pe placul familiei mele.
Se pun în oala cu apă căţeii de usturoi şi restul ingredientelor şi se fierb la foc mic 30 de minute.
3 gălbenuşuri, 3 sau 4 linguri de ulei de măsline
într-un castron sau o supieră se freacă gălbenuşurile un minut până se îngroaşă. se adaugă uleiul picătură cu picătură şi se freacă ca maioneza. 
se adaugă un polonic de supă strecurată şi se amestecă rapid. 
Restul de supa se strecoară presând usturoiul pentru a scoate tot sucul, şi se adaugă peste maioneză.
Se serveşte imediat cu pâine prăjită croutes.



Croutes:

pâine albă feliată de circa 1,5 cm grosime.
Se preîncălzeşte cuptorul la 160 grade celsius
Se aşează feliile de pâine într-o tavă neaderentă. se dă tava la cuptor 15 minute. 
După 15 minute se stropesc feliile de pâine cu ulei de măsline. se dau din nou la cuptor 15 minute. 
Se scot din cuptor şi se freacă cu usturoi fiecare felie.
Pe unele felii se pune parmezan ras şi se stropesc cu lei de măsline. Se pun sub grill pentru rumenire.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu