duminică, 10 martie 2013

Tort After Eight

Astăzi este ziua soțului meu. Să-mi trăiască și să fie sănătos.
A cerut un tort însiropat, altă pretenție nu a avut. În schimb eu am avut.  Am vrut un tort cu mentă şi ciocolată o combinaţie perfectă exact ca în ciocolăţelele After eight.
 A ieşit o minunăţie: însiropat, mentolat şi totuşi ciocolătos.






































Ingrediente:
Blat: 6 ouă, 150g zahăr, 90ml apă călduţă, 150g făină, 6 linguri cacao neagră, un plic praf copt.
Crema: 4 gălbenuşuri, 400ml lapte, 100g zahăr, 35g făină, 25g cacao, 100ml sirop mentă.
Sirop: 250ml sirop de mentă, 250 ml apă călduţă.


Blat: Separaţi gălbenuşurile de albuş. Gălbenuşurile se bat cu zahărul şi apa până se dizolvă zahărul. Se adaugă făina amestecată cu cacao şi praful de copt. Apoi se pune încet albuşul  bătut spumă tare cu puţină sare. Se coace într-o tavă unsă şi tapetată cu făină circa 35 minute. faceţi proba cu scobitoarea. Lăsaţi blatul la răcit, apoi tăiaţi-l în 3.

Crema: Bateţi gălbenuşurile cu zahăr până se albesc. Adugaţi făina şi cacaua. Încălziţi puţin laptele şi adăugaţi-l lingură cu lingură în crema de ou. Puneţi totul la fiert la foc mic, amestecând continuu până se îngroaşă, apoi adaugati siropul.
Lăsaţi la răcit.

Însiropaţi blatul şi puneţi crema.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu